I like rusty spoons

| |
Ben dönyanın en gözel karısıyam dedü dedü, bağlayıverdiğim yerden uçtu gitti benim salata parmaklı sırığım. Geçici bir durumdur, bu kadar erken terketmez dediydim ama bastı afedersiniz k...ma tekmeyi, tatilden döndüm bakın, hala gelmedi.

Ben böyle olsun istemiyordum ama çok enteresan. İlginç hatta inanır mısın şaşkınç. İnanmayın yok böle bi kelime. Ama TDK'ya "Yapalım mıııı ciciiimmm?" , diye sorsan wallahi yapar.

Çok güzel bir kitap okudum o kadar güzel ki anlatamam. Yazarımız Marcel Proust. Önce bi anam ağladı kim kiminle nerede nasıl çözene kadar. Sonra tam konuyu kavradım, heycansız şaşkınçsız (bööö, çok uyduruk yaaa) bitti.

Proust gibi söylemek gerekirse;

Kitabın, kitapların parşömenlere yazıldığı zamanlardan kalan yoğun emek kokusu yayması gibi aynı eski aromaları sıcak yaz meltemleri ile dağların arasından süzülerek burnumuzun koku almayla görevli, süt içtiiim dilim yandı amanın amanııın, bir yar sevdim eller aldı, dokularına işlerken, kitap zaten mme de crammer ve m de charlus'un mutabık olmuş olduğu olguları doğrularcasına, olağan akışa en ufak kıpırtı katmaksızın bitivermesi beni büyük annemin ani hastalığının, yıllardır onu sapasağlam görmeye alışmış beni, inanılmaz derecede şaşırttığı gibi şaşırttı ve kokusuz bir güle konan zavallı arının uğradığı gibi bir hayal kırıklığına uğrattı .

Ve inanır mısınız, ben yine emeğe saygılı bir şekilde gittim bu kitabı efendi efendi kitapçıdan aldım. Süper sonic zengin bir insan olduğuma kesinlikle inanmazsınız ama öyle, daha az para vermek için yayıncısının kitap evinden aldım.

Çalmayın, çaldırmayın kardeşlerim. Çok zorda kalmazsanız fotokopi çektirmeyin. Daha az starbucks'a gidin, daha az mojito için, benim gibi kontöre para vereceğime kitaba veririm deyip telefonunuzu atın , emeğe saygı duyun.

Bu emeği merak edenleri illaki kitap yazan arkadaşlarımdan biriyle tanıştırabilirim. Ya da gitsin Orhan Pamuk'a çarpsın ne biliimm. :P

0 yorum: